CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, May 22, 2008

ADA APA DGN KOT DR AND SPASANG STETOSKOP D LEHER

adakah tugas sbgai dr ini bgaye......hahaha..anda silap.....mungkin dlu aku pnh trpkr sebegitu....pakaian yg smart...dgn kot and stetoskop...sbnrnyer..ia lebih dari itu...berbekalkn ijazah kedoktoran setelah 6 thn bersusah payah belajar....dctu tugas seorg dr akn brmula.....on call setiap mse..myelamatkn nyawa seorg...mempertarungkn khidupannya dan juga keluarganya demi kbahagian masyarakat....itulah drtidak kire duet yg dterima...tp,kepuasan itu yg menjadi sajian utame seorg drsetelah melihat pesakitnya sembuh dan dpt menempuh kembali hdupnya....itulah drbg aku......aku tidak kire duet yg dterime sbgai seorg drtp...aku ign mnolong bangsa ku yg penah satu ketika dlu mnolong aku sehinnga aku bjaya...dn sekrg.masa itu sdh tiba untuk aku luahkan semuanya kpd mereka kembalidan igtlah..setiap kebaikan yg kita buatpastikan seribu satu ganjaran akn menantikan...biapun tidak d dunia inidisana pasti menanti!!!!! adakah tugas sbgai dr ini bgaye......hahaha..anda silap.....mungkin dlu aku pnh trpkr sebegitu....pakaian yg smart...dgn kot and stetoskop...sbnrnyer..ia lebih dari itu...berbekalkn ijazah kedoktoran setelah 6 thn bersusah payah belajar....dctu tugas seorg dr akn brmula.....on call setiap mse..myelamatkn nyawa seorg...mempertarungkn khidupannya dan juga keluarganya demi kbahagian masyarakat....itulah drtidak kire duet yg dterima...tp,kepuasan itu yg menjadi sajian utame seorg drsetelah melihat pesakitnya sembuh dan dpt menempuh kembali hdupnya....itulah drbg aku......aku tidak kire duet yg dterime sbgai seorg drtp...aku ign mnolong bangsa ku yg penah satu ketika dlu mnolong aku sehinnga aku bjaya...dn sekrg.masa itu sdh tiba untuk aku luahkan semuanya kpd mereka kembalidan igtlah..setiap kebaikan yg kita buatpastikan seribu satu ganjaran akn menantikan...biapun tidak d dunia inidisana pasti menanti!!!!!

0 comments: