CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, May 21, 2008

Percaturan.......Silap ke tidak aku

sekali aku terlalu dekat Stesen minyak PETRONAS
aku akn terigt akn biasiswa yg penah aku terima oleh petronas
Antara scholar besar yg aku terima................
Perjalan utk menhadiri edu camp berbaloi apabila
aku dterima utk belajar diutp..............
Dengan 4 set kertas ujian yg amat mencabar kepintaran pelajar..
dan 2 set interview yg kdg2 membuat aku terpikir layakkah aku berada dsni
seeta menewas kan perlbagai jenis pelajar yg hebat termasuk pelajar sekolah aku sendri ....
membuatkan aku berkata itulah erti kejayaan
tetapi apabila aku menerima biasiswa MARA untuk jurusan yg bertentangan dengan jurusan aku d UTP....membuatkan driku berada d due simpang yg tidak tentu nasibnya di perhujung jalan..
satu simpang yg akan menjanjikan seribu satu kejayaan dan kebahagian
satu simpang yg akan membuatkan aku khilangan sesuatu yg menyumbang kpd kejayaan aku selama ini........

dengan kejayaannya yg tersendiri.....
PETRONAS merupak top 10
syarikat minyak d dunia...........
anatra saham tebesar malaysia..............
membuatkan aku tertarik dengan schlr yg dtawarkan..........
selain dr prasarana yg mantap d utp...
membuat aku sendiri tertarik utk ke sane.........


MARA.......
mengejar cita2 ku sbagai seorg DR..
impian ku sejak dr kecik lg...........
meneruskan kepakaran ku d bidang forensik atau bidang bedah
merupakan rancangan masa depan ku
Tp,aku tawar hati utk ke overc .........
tiada sebab yg jelas.......berat hati ku utk ke overc pd mulanya...........


tp..........utk kepuasan sume.............
aku meneruskan cite2 ku d bidang perubatan .............
wlaupn berat hati ku utk meneruskan ..............
aku tabahkan hati dan teruskan berjuang dlam perjuangan ini.........
percaturan yg telah diambk ini akan pasti .............
menuaikan benih nya yg pasti akn menghampirkan driku ini
dengan apa yg org kata itu KEJAYAAN!

0 comments: